-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40758 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

چگونه تاريخ ، انسان را مي سازد ؟
اين كه تاريخ انسان را مي سازد و انسان از خود هيچ گونه اختياري ندارد ، از انديشه هاي ماركس است؛ زيرا او به جبر تاريخي معتقد بود و مي پنداشت كه تاريخ بر اساس تكامل ابزار توليد ، رو به تكامل است و در مسير خود ، افكار و انديشه ها و فرهنگ و سنّتها و آداب و رسوم و حتّي دين را مي سازد و انسانها هرگز نمي توانند از مسير تعيين شده تاريخ سرپيچي كنند .
اين اعتقاد به هيچ روي درست نيست؛ زيرا بايد تاريخ را معيّن كنيم تاريخ عبارت است از يك سري حوادث و اتّفاقاتي رخ مي دهد ، و به اين حوادث و اتّفاقات تاريخ گويند ، تاريخ از يك حقيقت و هستي عيني و خارجي برخوردار نيست بلكه به مجموعه اتّفاقات و حوادث واقع شده تاريخ گويند و معلوم است كه اين حوادث و اتّفاقات را كارهايي كه مربوط به خود انسان و جامعه انساني مي شود همگي معلول خود انسان است اين انسان است كه كارهايي انجام مي دهد و رفتارهايي دارد بنابراين انسان سرنوشت و آينده خود را مي سازد و آنچه را كه انجام داده و اين را تاريخ مي گويند اگر ملّتي قيام مي كند يا جنگ و خونريزي مي كنند و يا ملّتي فعّاليّت و تلاش مي كند همه اينها را خود آنان انجام مي دهد و چيزي كه معلول انسان است نمي تواند سازنده انسان باشد .
البته انسان ممكن است از سرنوشت ها و تاريخ هاي ديگران درس بياموزد و از تجربيّات آنها استفاده كند ولي در هر حال باز خود انسان تصميم مي گيرد و انتخاب مي كند و اراده مي كند چنين نيست كه كسي يا كساني و يا تاريخ و يا ابزار توليد ، انسان را مجبور به كار مي نمايد .
اين انسان است كه هرگاه خواست كاري را انجام مي دهد و هرگاه نخواست آن كار را انجام نمي دهد و هيچ گونه اجبار و تحميلي بر او نيست .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.